EUs Folkeforførelseskunst: Onkel Joakim-opdragelse

Posted By Anders On September 27, 2008 @ 00:33 In Dansk, Euromed | No Comments

[1] EU fejrer [2] 10 år med euroen med en Eurokonkurrence!

Eurokonkurrencen, en online plakat design-konkurrence for skolebørn mellem 10 og 14 år, der lever i euroområdet og Slovakiet, inviterer til at deltage i euroen's 10-års festligheder ved at designe en plakat med temaet "10 år med ØMU'en og euroen" og uploade den til et [3] online galleri.

[4] Plakaterne skal give udtryk for deltagernes tanker om, hvad euroen har gjort for de europæiske borgere, hvad fordelene ved den monetære union er, og hvad de mener fremtiden bringer for den fælles valuta.
Besøgende på Eurokonkurrencehjemmesiden kan også modtage Euro Kid's Corner plakat, en sagsfremmende plakat til rådighed på de 12 sprog i euroområdet og Slovakiet.

At vokse op med euroen: Hvordan føles det at være en del af eurogenerationen?

Denne aldersgruppe er den første, der har haft euroen i det meste af deres levetid. Mange vil ikke huske, hvad livet var med en hel vifte af nationale valutaer, og kan ikke indse konsekvenserne, som euroen har haft på vores dagligdag og for EU som helhed.
De opfordres derfor til at diskutere i klassen de ændringer, som den fælles valuta har medført.

Lære, hvad euroen er, og hvad den har opnået
1. Eurokonkurrencehjemmesiden giver materiale til lærere så de kan forbinde deres historie-, geografi- eller endog sprogundervisning med euroen, ØMU'en og økonomien bag det.
2. Konkurrencen forventes at stimulere debatten om euroen i klasseværelset, og med forældre og kammerater.
3.Debatterne bør øge bevidstheden om de ændringer, euroen har udløst i vores daglige liv og også tilskynde til at tænke over fordelene ved en fælles valuta.

Hvordan fungerer det?
Alle plakaterne vil blive vist på hjemmesidens galleri, hvor de deles med besøgende fra hele Europa.
Konkurrencen er åben fra 15. september til den 31. december 2008. En sagkyndig jury vil udvælge 16 nationale vindere, som hver især vil blive belønnet med et digitalt kamera og en chance for at få deres plakat trykt og vist af Europa-Kommissionen på en udstilling i Bruxelles.
Ud af disse 16 vil en samlet vinder blive udvalgt. En særlig præmie - som man endnu ikke har løfte sløret for - vil blive tildelt.

Der er dog mere EU-propaganda indsats til at forføre vore børn
[5] New Europe 22. sept. 2008: Europa-Parlamentet lancerede sin egen mediekanal, EuroparlTV, sidste uge med meget fanfare i sine lokaler,  mens det redaktionelle charter lover, at "Kanalen skal sikre, at alsidigheden i udtalelserne i Europa-Parlamentet kommer til udtryk.
"Jeg deltog aktivt i udarbejdelsen af Europarl TV sidste år, idet jeg i fire måneder lavede pilot-produktioner." Om indholdet sagde VRT journalist Heirbaut:"For journalister, tror jeg ikke, det er et nyttigt redskab, i øjeblikket. For skoler på den anden side er det meget nyttigt: det vil gøre undervisning om EU og Europa-Parlamentet en hel del lettere og mere attraktivt.
Men vil den brede offentlighed finde vej til hjemmesiden? Jeg tvivler på det.

[6] [7] EU Parliament 19. sept.2008 Enhver med internetadgang vil nu kunne se en lang række klip og videoer med udgangspunkt i Parlamentets liv. Fire forskellige kanaler koncentrerer sig om forskellige målgrupper:
1. Dit Parlament vil informere dem med en særlig interesse i politik.
2. Your Voice giver mulighed for interaktivitet, som byder på bruger-genereret indhold på spørgsmål som indvandring og klimaændringer.
3. Ungt Europa tager sigte på skole-årige børn, og
4. Parlamentet Live leverer løbende dækning af levende begivenheder i Parlamentet.

Kommentar: Dette skal blive EU's egen filtrerede propaganda for "uvidende europæere"
Under lanceringen påpegede Francis Jacobs, leder af Europa-Parlamentets kontor i Irland, at "Den nylige folkeafstemning, og undersøgelser har vist, at niveauet for viden om Den Europæiske Union og dens institutioner  fortsat er på et meget lavt niveau. Det vigtigste formål med EuroparltTV er at medvirke til at reducere denne mangel på viden.

[8] The Economist 18 Sept.2008: Det mest signifikante fund af alle i den irske Eurobarometer-undersøgelse: De fleste vælgere har en begrænset appetit for at få oplysninger om EU. Dette er det centrale budskab i den irske afstemning. Offentligheden ønsker ikke at forstå den djævelske kompleksitet af EU.
Mange i EU-systemet drager en enkel konklusion af det, at: aldrig spørge vælgerne direkte om noget så kompliceret som en traktat. For mange eurokrater er vælgernes ligegladhed noget, der skal forvaltes, snarere end frygtes.

Kommentar
Mens vi ved, at målet for EU er verdensrepublikken via [9] Middelhavsunionen, ser vi her et nyt aspekt: Et af midlerne til at nå mål er Euro sat på en piedestal og tilbedt som en afgud - selv om europæerne ønsker denne "gud" og hans tjenere tilbage til, hvor de kommer fra - der dybt nede.
Hvad der er endnu værre: Den oprørende afgudsdyrkelse pånødes forsvarsløse børn som et middel til at forlede dem ind i den Nye Verdensordenssamfund.

Dette svarer til, hvad nazisterne gjorde, der jo havde Hitlers 3. Rige som deres mål og hagekorset som  symbol på tilbedelsen af Hitlers Nye Verdensorden / Neuordnung Europa.

Og dette kommer så samtidig med EUs bestræbelser i samme retning gennem "[10] Året for den Interkulturelle Dialog" og EUs [11] permanente bestræbelser  på at forføre vor ungdom, bl.a. gennem [12] Anna Lindh Foundation, samt ensretning gennem [13] sport.

Mht.den usikre fremtid for euroen, [14] se her.


Article printed from Euro-med: http://euro-med.dk

URL to article: http://euro-med.dk/?p=2326

URLs in this post:
[1] Image: http://euro-med.dk/billeder/euro-logo.jpg
[2] 10 år med euroen: http://www.eurocompetition.net/ww/en/pub/ecfin/news/latest_news/eurocompetition_launche.htm
[3] online galleri.
: http://www.eurocompetition.net/ww/en/pub/ecfin/competition/gallery.cfm
[4] Image: http://euro-med.dk/billeder/euro%20kids%C2%B4poster.jpg
[5] New Europe 22. sept. 2008: http://www.neurope.eu/articles/89821.php:
[6] Image: http://euro-med.dk/billeder/europarl-tv.jpg
[7] EU Parliament 19. sept.2008: http://www.europarl.europa.eu/news/expert/infopress_page/008-36998-259-09-38-901-20080911IPR36997-15
-09-2008-2008-false/default_en.htm

[8] The Economist 18 Sept.2008: http://www.openeurope.org.uk/media-centre/article.aspx?newsid=2201
[9] Middelhavsunionen: http://euro-med.dk/?p=1226
[10] Året for den Interkulturelle Dialog: http://euro-med.dk/?p=389
[11] permanente: http://euro-med.dk/?p=695
[12] Anna Lindh Foundation: http://euro-med.dk/?p=873
[13] sport: http://euro-med.dk/?p=1588
[14] se her: http://euro-med.dk/?p=923